یک پیشنهاد ۷۸ | اکبر کاراته و چشم آبی

اکبر کاراته و چشم آبی

گردآورنده: محسن صالحی حاجی‌آبادی/ قطع: رقعی / ناشر: مؤسسه روایت سیره شهدا/ تعداد صفحات: 136 صفحه/ قیمت: 4500 تومان، چاپ 1395

داستان‌های اکبرکاراته، که موضوعش داستان‌های طنز نوجوانان جبهه است، نمایی از شادی‌های پاک نوجوانان باغیرتی است که با ایمان و اخلاق و صفای وجودشان جَنگ را به جُنگ (یعنی مجموعه‌ای که پر است از جذابیت و زیبایی) مبدل کرده بودند. این کتاب تصاویری از نوجوانان جهاد سازندگی را به همراه دارد.

نشاط و شادی، یک زاویه دیگر از حماسه دفاع مردم و نوجوانان از این مرزوبوم، در طول سال‌های جنگ تحمیلی است.

این کتاب برشی از خاطرات دوران آموزشی سنگرسازان بی‌سنگر است که داستان مهربانی‌ها و صفایشان، و همچنین اخلاق نیکو و طنزشان روایت شده است. 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۱)

از بیخود ترین کتاب هایی که در حوزه کودک و نوجوان هست همین کتاب های اکبر کاراته است. چرا که تقریبا هیچگونه نمایی از جلوه های معنوی جبهه را به تصویر نمی کشد و صرفا سعی دارد به زور، خواننده را با القاب و شوخی هایی که خودشان ضد فرهنگ هستند، بخنداند!
پاسخ:
سلام بر شما
تا حدود زیادی درست می‌فرمایید البته همه نظر شما را ندارند! 
این کتاب‌ها در جذب مخاطب و ایجاد روحیه کتابخوانی و آشنایی با فضای دفاع مقدس (با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش) موفق عمل کرده‌اند و اجمالاً نباید نادیده گرفته بشوند و به صورت کلی، رد شوند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی