دانستنی ها 9 | خفاش شب؛ خفاش روز

خفاش شب؛ خفاش روز

خفاش‌ها معمولاً شب‌ها پرواز می‌کنند و به دنبال غذا (حشرات کوچک) می‌روند؛ بنابراین به مکان‌های امنی نیاز دارند تا در طول روز در آن‌جا بخوابند. غارها نوعی پناهگاه را برای آن‌ها فراهم می‌کنند. خفاش‌ها خودشان را از سقف غار آویزان می‌کنند تا هرچه بیش‌تر از دسترس دشمنان خارج شوند. برخی اجتماعات خفاش‌ها در غارهای بزرگ، بیش از 20 میلیون عضو خفاش دارد!

خفاش‌ها از انعکاس صدا استفاده می‌کنند تا محل غذایشان را پیدا کنند و از موانع اجتناب کنند. انسان این صداها را نمی‌شود، اما امواج صوتی پس از برخورد با اشیاء به خفاش‌ها برمی‌گردد و فاصله و اندازه اجسام برای خفاش‌ها معلوم می‌شود.

البته خفاش‌هایی هم وجود دارند که برای به دست آوردن غذا در طول روز پرواز می‌کنند. آن‌ها شب‌ها در فضای خارج در داخل درختان، زیر پل‌ها و مکان‌های دیگر استراحت می‌کنند. برخلاف خفاش‌هایی که شب‌ها فعالیت می‌کنند، چشمان این دسته از خفاش‌ها به‌خوبی پرورش‌یافته اما قدرت مکان‌یابی صدا در آن‌ها کمتر پرورش پیداکرده است.

براساس: ir.020

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی