اقتصاد مقاومتی ۱۹۱ | همیشه شیرهای شیرننه مثل شیر،شیر نمی‌دهند

همیشه شیرهای شیرننه مثل شیر،شیر نمی‌دهند

  1. ساعت 9، اینجا تهران است، صدای جمهوری اسلامی ایران، رادیو نفتا. مشروح اخبار: «80درصد صادرات نفت ایران به صورت خام صورت می‌گیرد و این به ضرر کشور است.» با خودم گفتم مگر چلاق هستیم که از نفت‌مان نمی‌توانیم بنزین و گازوئیل و به طور کلی فراورده درست کنیم؟ باورم نمی‌شود.
  2. بعد از ظهر به کانادا رفتیم. البته کانادا روستای‌مان است. تا پایم را به روستا گذاشتم، شیرننه گفت: «بیا ننه، شیرها منتظرت هستند.» گفتم: «باشد ننه.» منظور از شیرها، گاوهای شیرننه‌اند؛ چون مثل شیر، شیر می‌دهند. خلاصه بعد از اینکه شیرها دوشیده شد، دیدم یک وانتی که مثل دمپایی جلو بسته بود، به روستا آمد و همه شیرهای روستا را خرید و برد. به شیرننه گفتم: «چرا شیرهای روستا را خام می‌فروشید و تبدیل به کره و پنیر و... نمی‌کنید تا درآمد بیشتری داشته باشید؟» گفت: «ننه، فردا روزی که پیر شوید و از منابع‌تان خوب استفاده نکنید، آن‌ها هم پیر می‌شوند و دیگر نانی برای خوردن ندارید، چون درآمد ندارید.» بعد فهمیدم وقتی که نفت را خام می‌فروشیم، به کجا خواهیم رفت.

 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی